УНИВЕРЗАЛНА БИБЛИОТЕКА НОВОГ МЕДИЈА. COMPLETARIUM

На други, трећи поглед. ЦЕО СВЕТ је једна држава. "Сазвежђе З"

субота, 18. април 2015.

Како зарадити од свог блога?



Често чујем да „ако вам је циљ да зарадите блогом, боље немојте ни да почињете јер нећете успети, вођење блога је напоран посао и треба времена да почне да доноси новац, ако кренете са циљем да зарађујете одустаћете пре него што видите икакву већу лову…“
Не слажем се, осим са делом да је вођење блога напоран посао. ПОСАО.
Блогови не праве новац. Новац праве добри пословни моделиИ кад схватите ту разлику онда нећете правити блог како бисте зарадили, него ћете направити пословни модел који ће на најбољи начин искористити могућности блога.
Ако кренете са блогом без макар назнаке пословног модела, кренули сте из средине. Чик се онда снађите да нешто направите од њега; знам за неколико сјајних изузетака, домаћих, и дивим се њиховој истрајности да се снађу „из средине“, али за велику већину то је сигуран рецепт за бачено време и труд. И повод за папагајско понављање како је сва та прича са зарадом путем блога чиста једна превара.
Једна старија госпођа коју познајем је након одласка у пензију одлучила да отвори продавницу здраве хране. Пензија мала, треба се снаћи, она види да су те продавнице нон-стоп пуне, чује да је то сад ин и ето, отварамо продавницу здраве хране. Повезала се са добављачима, средила папире, опремила локал, све по ПС-у. Годину дана касније, продавница једва да покрива сопствене трошкове. Разлога има доста али у основи им је само  један: рачунала је на то да ће се продавница, једном кад је отвори, побринути сама за себе.
Са блогом је исти ђаво. Неће се побринути сам за себе.
Који су кораци?
Блог као основа пословног модела – не мислим на компанијске него на блог који може да покрене било који појединац – је прилично добро проучен, и теоријски и практично, и зна се које ствари раде а које не. На основу искустава других, јер их је мали зилион, заиста је могуће унапред направити план и – светогрђе! – осмислити блог који има за циљ да зарађује, и то у релативно кратком периоду.
То (врло укратко и у најосновнијем облику) изгледа некако овако:
Изаберете нишу, ужу тему о којој ћете писати. Почнете да промовишете свој блог како бисте довели посетиоце и трудите се да те посетиоце задржите, да не буду једнократни, и даље се промовишући и доводећи нове посетиоце.
Како би се посетиоци задржавали, ви морате да им дајете квалитетан садржај: да ли ће то бити неко ваше лично искуство, начин писања, ексклузивне информације или нешто четврто, зависи од ваше процене, од онога што заиста можете да понудите и од саме нише.
Паметно је већ од самог почетка правити мејлинг листу. Најчешћи начин да се посетиоци подстакну да се пријаве на вашу листу је давање неке бесплатне е-књиге (неког врло корисног упутства или тако нешто) у замену за њихов мејл.
Што се тиче аффилиате линкова у постовима и издавања огласног простора на блогу – то јесу неке од могућности, али онда треба имати у виду да а) зарада је далеко мања, и б) ти линкови и огласи одвлаче посетиоце са вашег сајта, што није добро ако вам је циљ да правите мејлинг листу.
Далеко исплативије је да градите заједницу око блога, људе који ће стећи и развити поверење у вас и ваше препоруке, и повремено им понудите/препоручите неки производ. Опет, можете промовисати туђе производе и узимати проценат, или ако сте цар развити сопствени производ и промовисати њега.
То дакле технички изгледа тако некако. Ако сте кренули са добрим планом, већ после пар месеци можете имати листу од неколико хиљада или десетина хљада људи (причам о блоговима на енглеском, домаће тржиште је сувише мало за тако нешто) којима у сваком тренутку можете послати мејл са понудом неког производа.
Математике ради, рецимо да имате 10.000 претплатника, да просечно по послатом мејлу 2% људи купи то ште сте им препоручили и да ви од сваке продаје имате $5 – то значи да кад пошаљете један мејл имате могућност да зарадите $1.000. Сложићете се, далеко боља опција него издавање огласног простора .
Океј, јасно је зашто је професионални блогинг примамљив.
Међутим.
Вероватно вам је упало у очи да сам „кораке“ малтене таксативно набројала. Да бих добро објаснила било који од њих морала бих да напишем омању књигу – управо из тог разлога на нету можете наћи гомиле текстова које покривају по један сићушни аспект те приче, или готове курсеве који опет не могу да покрију све.
Примера ради, тај бесплатни е-боок који бисте им понудили у замену за мејл. Знате ваљда и по себи, нису људи више толико наивни да дају мејлове безвезе, зато тај е-боок мора бити нешто стварно корисно а директно везано за тему којом се бавите. Притом, ако до информација које нудите у њему могу лако да дођу и без тога да неком блогеру дају свој мејл (нпр. гуглањем), па зашто би то радили?
Све што радите мора бити веома пажљиво урађено, од изгледа блога преко комуникације са читаоцима па до квалитета и учесталости производа које им нудите.
Иначе се стварно трудим да не правим баука од ових „интернет зарада“ ствари, али ово јесте компликовано ако тек почињете. И то, спрем’те се за шок, није компликовано због техникалија.Компликовано је јер захтева да усвојите један потпуно другачији начин размишљања и јер реално захтева много труда.
А своди се негде на ово: блог као начин зараде функционише кад редовно пружате квалитет корисницима. Мислим и на постове и на комуникацију са читаоцима и на продајне мејлове – ако почнете људима да уваљујете све што вам дође под руку, брзо ће изгубити поверење у вас и ставиће вас на црну листу, те ће се ваша муком стечена заједница брзо распасти и ви улазите у зачаран круг константног напињања да доведете нове посетиоце које нећете умети да задржите.
    = Видети више 
*

Како зарадити од свог блога?

Шта ми треба за покретање блога?


Један Шваба у мислима, који увек треба да вас асоцира да морате пуно да радите, да морате квалитетно да радите и да морате да будете истрајни и јако упорни. Јер, Немци су у нашим крајевима али и шире, асоцијација за успешну нацију, успешан приступ сваком послу и када се одлучите да се мало озбиљније поиграте са блоговањем што више особина Немца учиниће вас значајно успешнијим. Наравно, ни многе особине Јапанаца вам неће шкодити али да вас не уплашимо у старту, остаћемо на хладним Германима.

Када са собом рашчистите да имате потенцијал, енергију и време за сопствени блог онда можете даље. Јер, блог ради блога ће вас врло брзо разочарати као и сваки формализам у животу. 

Све што нема енергију која вас храни и због које се лепо осећате и од које можете нормлано да се живи, тешко да ће да доживи успех. Тако је и са блогом. 

То морате бити ви, морате унети у њега оно што желите, осећате, знате а да пре свега ви будете искрено задовољни његовим садржајем.

Где хостовати блог?


Можда је правилније питање, да ли треба да знам програмирање да бих могао да покренем сопствени блог? Не треба. Блоггер (www.блоггер.цом) је за почетак идеална платформа за вас. Бесплатна, доступна, довољно комфорна, шаролика и професионална и сасвим прихватљива за почетак, али ако се вежете за њу флексибилна и за каснији рад. 

Сматрате да нисте у овој категорији? Мислите и знате да имате више знања (и више новца) и желите сопствени домен за блог? Одлично. Прочитајте овај текст на тему где хостовати сајт и определите се за будућег провајдера. Имајте на уму да морате да планирате трошкове цене домена и закупа хостинг пакета. Такодје, морате инсталисати одговарајући софтвер за ажурирање страница блога, а једна од најраспространењих платформи је WордПресс. Наравно, неко воло Јоомла, неко Друпал, неко неки други опен соурце софтвер, али  WордПресс је проверена платформа, прилично логична за инсталацији и коришћење за ваш блог.

Креирање теме блога

Измедју осталог оно што нас покреће, мотивише и гура напред јесу наше идеје. Ушли сте у причу да покушате да зарадите помоћу соптвеног блога. 

Како одабрати тему је јако слично као и где да се запослим да бих имао добру плату и добре услове рада. Једноставно, није то баш тако једноставно. Да би сте добили запослење у доброј фирми потребно је да имате добре везе или доста знања. За блог вам везе не помажу јер сте се његовим чином креирања већ запослили, али плату нећете добити на лепе очи већ само ако је заслужите, тј. ако будете имали добар и профитабилан производ.

Дакле, да би сте једног дана могли да зарадјујете од свог блога потребно је да имате довољно добар, интересантан, конкурентан и занимљив тематски блог. Наравно, са свим тим особинама, он би могао бити мамац за оглашиваче и фина зарада од рекламног простора

И додјосмо некако и до теме, односно где је тема, како да формирам тему? 

Пре свега треба да се схвати да нисте ограничени једном темом. Ако не успете са једном тематиком, једним садржајем не значи да нећете успети са неким другим или паралелно са више тема. Као и у животу нико вам не брани да будете свестрани и да се разумете у више ствари и да промените више фирми.

Тема би требало да одражава и прати ваша интересовања, ваша знања и вашу маштовитост. Ако сте довољно креативни, ако волите неку област или више њих и сматрате да имате шта да понудите будућим посетиоцима блога онда вам неће бити никакав проблем да формирате тему блога.

Назив блога

Када сте изабрали тему, онда треба да резервишете назив блога, или на блоггер платформи или на сопственом домену. Назив домена или блога треба да буде што једноставнији, да се лако памти и препознаје и то је за почетак сасвим довољно. Први прави испит и задатак за вас. Наравно, вероватно је велика већина добрих назива већ резервисана, али да поновимо, машта чини свашта. Кренули сте на овај пут отвореног ума и овај корак за вас неће представљати проблем.

За почетак, једна мала сугестија која би требало да вас прати на овом путу блогера, гледајте и пратите шта и како раде они који су већ успешни. Речју, конкуренција. Од њих сигурно можете пуно да научите. Цопy пасте технику идеја и техника никако не препоручујемо, јер плагијаторе нико не воли и тешко ћете направити успешну мисију крадјом и пласирањем тудјих идеја.  

Писање текстова блога

И у ове наше крајеве све драстичније надире и намеће се та конкуренција. Тешко да неко не зна систем како се штанцују певачи, било попут гласа, звезди, неких фактора. Таман када помислите да сте све видели, прочитали, да све знате појави се неко ко зна мало више и мало боље.


Писање текстова је као ваша улазница да баш ви будете мало популарнији од других, да ви будете нека звезда или бар у првих пет. Имајте на уму да нисте једини, да имате шансу и да у складу са тим наступате на овом медију. Као јавне личности на ТВ, или радију ви сте на блогу. Доступни, под лупом, на тапету. Или за аплауз или за избегавање. Или победник или покојник. Где сте ви? Сами одлучујете и храбро, пуцајте из свих ваших расположивих оружја. Један од корисних савета је да када пишете увек имате на уму оног ко ће да чита и да пробате да се поставите у његову улогу.

Шта је битно пирликом писања текстова на блогу? Треба да схватите и прихватите да сте то ви у писаној форми, разголићени и на првој линији фронта. Све што кажете и урадитие, тј. реалозујете на блогу је увек доступно свима који читају ваш блог. Имајте то на уму.

Паралела свакодневном животу и раду. Све је битно: и форма и садржина, и ред и редослед речи, и бојење и шминкање и слика лево и слика десно и која слика црно бела а која у колору. Ако се двоумите шта је битније, форма или садржај, садржај блога је кључан, јер он је носилац ваших идеја и магнет за посетиоце, али не заборавите и форма уме да заголица пажњу и формира слику о вама.

Како да промовишем сопствени блог?

Не постоји чаробна форма којом ће ваш блого бити популаран, којом ће привлачити жељени број посетилаца и који ће као позитивну последицу донети неке новце.

Постоји пуно текстова, страница на Интернету на тему како повећати посећеност сајта, како побољшати позицију сајта или блога на главним претраживачима, односно како учинити блог популарним за посетиоце и за машине за претрагу. Крените, читајте и примењујте позитивна искуства многих wебмастера, СЕО фирми и пратите резултате свог рада.

Оптимизација сајта или блога за Гоогле је данас све више  посао за уско специјализоване фирме. Наравно, верујте у себе и свој производ, тј. блог и наћи ћете прави пут. Ако не умете и не можете сами удружите се са онима који имају оно што вама недостају а желе са вама да покушају да направе добар посао са блогом.
Промовисање и популаризација блога или сајта на Интернету није једноставан посао и не може да се успешно реалузује за кратко време. Потребно је јако пуно знања, искустава, техника и стратегија јер убедити машине за претрагу и посетиоце да је ваш блог један од најбољих је захтеван али привлачан задатак. Самим тим целокупан посао на тему како привући значајан број посетилаца на блог није једноставна работа. 

Не заборавите почетак текста, не заборавите да морате бити  помало Шваба и помало Јапанац и највише ви сами. Упорни, истрајни, вредни и креативни. Обавеситте пријатеље, оне које знате, привуците их за почетак да вам и они дају коментаре, оцене, да вас препоручују, лајкују. Наш савет су искључиво беле технике, односно дозвољене технике и тактике (wхите СЕО). Герила маркетинг у дозвољеним границама, обавезно користите сервице Гоогле попут Адwордс, максимално интегришите свој блог са социјалним мрежама, пре свега Фацебоок, Тwиттер. Будите константни и без прекида у стварању уникатног и допадљивог садржаја, по могућству и капацитету креирање виралног садржаја на блогу.
    Видети наставак

Нема коментара:

Постави коментар

Популарни постови