ПОДИГАО сам својевремено куполу на Храму Светог Саве, тешку 4.000 тона, уз помоћ хидраулике, што је био највећи градитељски подвиг тога времена. Учествовао сам и у последњој модернизацији железничке сигнализације од Товарника до Ђевђелије, пројектовао хидрауличне системе грађевинских машина које се користе на коповима угља, технолошке линије у производњи опреме за нафтне бушотине... Када сам отишао у пензију, нисам стао. Одлучио сам да направим генератор који ће производити најјефтинију струју на свету!
 Уколико се његов изум спроведе у дело, Србија би могла да постане један од највећих извозника струје, са убедљиво најнижом ценом. Уместо досадашње производне цене киловата од 10 до 14 евроценти, у термоелектранама на угаљ (према америчкој анализи), Цветковићев генератор даје производну цену од свега четири до пет евроценти по киловату!
У времену када зелена енергија тежи да замени тешку индустрију и када Србија има притисак да гаси своје термоелектране, овај инжењер прави струју - из обновљивих извора.
- Схватио сам да је потреба за електричном енергијом у свету велика, па сам почео да изучавам ветро-генераторе - каже Томислав Цветковић. - Читао сам литературу из те области и схватио да ветро-паркови раде на годишњем нивоу свега 18 одсто, у најбољем случају 24 када су добре руже ветрова, а ми морамо да повећамо удео производње струје из обновљивих извора. Зато сам пројектовао преносни уређај који користи кинетичку енергију као обновљиву и повећава излазну снагу.
У преводу - Цветковићев патент би од једног киловата, који је потребан да се покрене његова машина, добио осам! Уколико би генератор заживео, могао би да замени све термоелектране на угаљ у Србији! Не би било потребе ни да се размишља о нуклеарним погонима, који су огромни загађивачи природне средине.
- Почетна идеја јесте да се направи један генератор јачине три мегавата - објашњава креатор патента. - Само та машина могла би да снабде један мањи град од 20.000 становника. Иницијална, односно почетна енергија за овај подухват била би свега 355 киловата. Код пројектовања електрана великих снага, погон је потребан да се покрене само један генератор, а онда се сви остали у такозваној башти - ланчано покрећу.
Како ни ту почетну енергију не би "направио" од тешке индустрије, Цветковић има план да је добије из других обновљивих извора - сунца, ветра, мини - хидроелектрана (поточаре) снаге до 500 киловата. Али да чим активира генератор, он из сопствене произведене струје аутоматски почне да преузима напајање свог погонског мотора, док се његово иницијално напајање искључује и усмерава у преносну мрежу, односно за тржиште.

ИЗУМ ЗА СРБИЈУ
ПАТЕНТ је Томислав Цветковић пријавио и у Америци, а презентовао га је и Европској комисији. Ипак, он би највише волео да машина заживи - у Србији.
- Потребно је 3,5 милиона евра за генератор од три мегавата, а имамо и погон у близини Београда где бисмо почели производњу - говори инжењер Цветковић. - Најдраже би ми било да изум спроведем у дело у Србији, јер бих првенствено желео да помогнем својој земљи. Идеја ми је да направим електрану од 600 мегавата у крају у ком сам рођен, на Сувој планини, док би за највећи погон од 20.000 мегавата била планирана Чока, у Војводини. Само да обезбедим средства.