Један од блогера, Драган Варагић у једном свом посту наводи зараду
модне блогерке Зоране Јовановић која од самих блог постова месечно зарађује између
1.000 и 5.000 евра у зависности од броја клијената тог месеца.
"Цена за линк у посту иде до 500 евра, а цена за комплетно брендирани
пост износи до 1.000 евра. Она дневно ради на блогу између 5 и 10 сати, од чега
пола времена троши на емејл поруке и коментаре на блогу и Фацебоок"-у", наводи Варагић.
Варагић каже да је ипак у Србији мали број блогера који зарађују директно од блоговања на српском језику тако да продају неки вид оглашавања, много је већи број блогера који имају посредне финансијске користи од блога, и тај број није двоцифрен.
Варагић каже да је ипак у Србији мали број блогера који зарађују директно од блоговања на српском језику тако да продају неки вид оглашавања, много је већи број блогера који имају посредне финансијске користи од блога, и тај број није двоцифрен.
Блогом до нових послова
За блогерку Драгану Ђерамновић,
2008. година била је прекретница професионалног развоја, јер је управо тада почела
да пише свој блог.
Саговорница "еКапије" наводи да је сигурна да се у Србији може живети од писања блога. Може се живети од плаћених постова сасвим солидно, али што је много важније, блог може донети пословне прилике за зараду и на посредан начин, тврди Ђермановић.
"Ја нисам никада написала наручен текст нити наплатила некоме пост који сам писала, али сам зарадила више него довољно за пристојан живот захваљујући приликама које ми је блог направио. Кључно је да је блог квалитетан у континуитету. Осредњи блогери не могу зарађивати од писања на свом блогу, могу једном зарадити, али за зарађивање је потребан квалитет", каже Ђермановић и додаје да су у том случају бројке од 1.000 до 5.000 евра месечно сасвим реалне.
С обзиром на то да није кренуо да пише блог због новца Милош Петровић је презадовољан свиме што му је блог до сада донео - најпре пуно добрих контаката и позива да буде предавач, а онда је стекао "име у блогосфери, а делом и константан прилив".
"Може се живети од писања блога, али је потребно време и права ниша. Поменута цифра од 5.000 евра није реална. До 1.000 евра је нешто реално, али ако сте топ блогер у правој ниши где је пуно публике и доста пара. Треба размишљати и глобално", тврди Петровић.
Након дипломирања на Факултету политичких наука и уписивања мастер студија на Факултету безбедности, Бранислави Антовић, "фалило је мало праксе за прсте". Како на све њене оптимистично послате мејлове са радном биографијом, није добила чак ни одговор, покретање модног блога се наметнуло као логично решење. Данас, више од 3 године од тог тренутка каже да јој је блог осим материјалне обезбедио и професионалну сатисфкацију, јер је сва своја новинарска ангажовања остварила управо захваљујући блогу.
"Говорећи из свог искуства, и уз жаљење, морам да констатујем да је у Србији и даље немогуће живети од блога. Са друге стране истина је да се од блога може поприлично зарадити. Верујем да звучим контрадикторно, али објаснићу. Зарада у модном блогингу долази на махове, у зависности од тога колико имате сарадњи у месецу", објашњава саговорница "еКапије". Спонзорисање постова
Један од начина зараде на блогу су спонзорисани текстови. У Србији цене рекламирања путем спонзорисаних текстова или банера се углавном крећу од 20, 30 евра до 200, 300 рвра, што зависи од посећености блога и видљивости на друштвеним мрежама.
Према Варагићевим речима, спонзорисани блог постови су начин како блогери који желе да зараде од блоговања то могу и остварити. Блогови се не могу поредити са веома посећеним веб сајтовима по броју посета, што значи да класични банери углавном нису исплативи оглашивачима на блоговима.
"Са друге стране, спонзорисани текстови које креирају блогери могу да имају велику видљивост,нарочито ако се се добро прошире преко друштвених мрежа. Основна карактеристика оваквих текстова јесте да су занимљиви и корисни, за разлику од класичних спонзорисаних текстова које можете пронаћи у класичним медијима", објашњава Варагић.
И Милош Петровић сматра да су спонзорисани постови апсолутно легитимна ствар.
"Није поента само у новцу већ у бренду који се промовише. Не могу да промовишем нешто што сматрам да не вреди или ми није интересантно. Цена варира зависно од тога шта се и на који начин промовише. Цена није фиксна и креће се од 100 до 500 евра по блог посту".
Иако никада није наплатила ниједан спозорисани пост нити је написала наручен текст, Драгана Ђермановцић, такође сматра да су спонзорисани блог постови или наручени текстови савим легитимна ствар код нас и у свету.
"Докле год блогер одговара вашој циљној групи и видно истиче да је пост наручен, нема проблема. Наручени пост у зависности од неколико фактора плаћамо између 50 и 200 евра нето. Квалитетан блогер увек жели да напише добар пост на актуелну тему, ако је за то и плаћен – дупло добро. Све док је процес транспарентан "спонзорисани постови" имају смисла".
Блогери у свој рад на блогу улажу много труда и времена и логично је да ће једног тренутка пожелети да тај труд и време и монетизују, а спонзорисани постови су само један од начина за то, сматра Бранислава Антовић.
Још један од начина зараде су друштвено одговорне акције чији је циљ да повећа број блогера који могу да живе од блоговања.
Саговорница "еКапије" наводи да је сигурна да се у Србији може живети од писања блога. Може се живети од плаћених постова сасвим солидно, али што је много важније, блог може донети пословне прилике за зараду и на посредан начин, тврди Ђермановић.
"Ја нисам никада написала наручен текст нити наплатила некоме пост који сам писала, али сам зарадила више него довољно за пристојан живот захваљујући приликама које ми је блог направио. Кључно је да је блог квалитетан у континуитету. Осредњи блогери не могу зарађивати од писања на свом блогу, могу једном зарадити, али за зарађивање је потребан квалитет", каже Ђермановић и додаје да су у том случају бројке од 1.000 до 5.000 евра месечно сасвим реалне.
С обзиром на то да није кренуо да пише блог због новца Милош Петровић је презадовољан свиме што му је блог до сада донео - најпре пуно добрих контаката и позива да буде предавач, а онда је стекао "име у блогосфери, а делом и константан прилив".
"Може се живети од писања блога, али је потребно време и права ниша. Поменута цифра од 5.000 евра није реална. До 1.000 евра је нешто реално, али ако сте топ блогер у правој ниши где је пуно публике и доста пара. Треба размишљати и глобално", тврди Петровић.
Након дипломирања на Факултету политичких наука и уписивања мастер студија на Факултету безбедности, Бранислави Антовић, "фалило је мало праксе за прсте". Како на све њене оптимистично послате мејлове са радном биографијом, није добила чак ни одговор, покретање модног блога се наметнуло као логично решење. Данас, више од 3 године од тог тренутка каже да јој је блог осим материјалне обезбедио и професионалну сатисфкацију, јер је сва своја новинарска ангажовања остварила управо захваљујући блогу.
"Говорећи из свог искуства, и уз жаљење, морам да констатујем да је у Србији и даље немогуће живети од блога. Са друге стране истина је да се од блога може поприлично зарадити. Верујем да звучим контрадикторно, али објаснићу. Зарада у модном блогингу долази на махове, у зависности од тога колико имате сарадњи у месецу", објашњава саговорница "еКапије". Спонзорисање постова
Један од начина зараде на блогу су спонзорисани текстови. У Србији цене рекламирања путем спонзорисаних текстова или банера се углавном крећу од 20, 30 евра до 200, 300 рвра, што зависи од посећености блога и видљивости на друштвеним мрежама.
Према Варагићевим речима, спонзорисани блог постови су начин како блогери који желе да зараде од блоговања то могу и остварити. Блогови се не могу поредити са веома посећеним веб сајтовима по броју посета, што значи да класични банери углавном нису исплативи оглашивачима на блоговима.
"Са друге стране, спонзорисани текстови које креирају блогери могу да имају велику видљивост,нарочито ако се се добро прошире преко друштвених мрежа. Основна карактеристика оваквих текстова јесте да су занимљиви и корисни, за разлику од класичних спонзорисаних текстова које можете пронаћи у класичним медијима", објашњава Варагић.
И Милош Петровић сматра да су спонзорисани постови апсолутно легитимна ствар.
"Није поента само у новцу већ у бренду који се промовише. Не могу да промовишем нешто што сматрам да не вреди или ми није интересантно. Цена варира зависно од тога шта се и на који начин промовише. Цена није фиксна и креће се од 100 до 500 евра по блог посту".
Иако никада није наплатила ниједан спозорисани пост нити је написала наручен текст, Драгана Ђермановцић, такође сматра да су спонзорисани блог постови или наручени текстови савим легитимна ствар код нас и у свету.
"Докле год блогер одговара вашој циљној групи и видно истиче да је пост наручен, нема проблема. Наручени пост у зависности од неколико фактора плаћамо између 50 и 200 евра нето. Квалитетан блогер увек жели да напише добар пост на актуелну тему, ако је за то и плаћен – дупло добро. Све док је процес транспарентан "спонзорисани постови" имају смисла".
Блогери у свој рад на блогу улажу много труда и времена и логично је да ће једног тренутка пожелети да тај труд и време и монетизују, а спонзорисани постови су само један од начина за то, сматра Бранислава Антовић.
Још један од начина зараде су друштвено одговорне акције чији је циљ да повећа број блогера који могу да живе од блоговања.
Видети више Б92
Нема коментара:
Постави коментар